oferta
DEZYNFEKCJA układów klimatyzacyjnych metodą ozonowania, chemiczną oraz wymiana filtrów pyłkowych
Odgrzybianie ozonem
Ozon, czasami nazywany aktywowanym tlenem, o3, zawiera trzy atomy tlenu a nie dwa, jak tlen, którym oddychamy, na co dzień. Ozon jest drugim, co do siły sterylizatorem znanym człowiekowi, jest w stanie niszczyć bakterie. Wirusy i nieprzyjemne zapachy.Ozon ingeruje w proces przemiany materii pojedynczych komórek, hamuje i blokuje działanie enzymatycznego
systemu odporności. Odpowiednia dawka ozonu przedostaje się przez komórki błony bakterii, co prowadzi do jej całkowitego rozpadu.
- niszczy bakterie, pleśń
- usuwa zapach dymu papierosowego
- odkaża całe wnętrze samochodu
Dbając o skuteczność DEZYNFEKCJA układów klimatyzacyjnych dysponujemy przemysłowym ozonatorem który jest efektywniejszy od znanego OZON MAKER tak szeroko stosowanego w innych warsztatach.
PORÓWNANIE
OZONER PRZEMYSŁOWY |
OZON MAKER |
|
Wydajność agregatu
ozonującego |
7,00 g ozonu na godzinę |
0,35 g ozonu na godzinę |
Wydajność
wentylatora agregatu |
2,5 m3 na minutę |
brak danych |
Wymagany czas
ozonowania kabiny samochodu dla uzyskania pożądanego efektu |
30 minut (po 30-minutowym ozonowaniu następuje wietrzenie pojazdu) |
1-2 godziny (realny czas, za jaki muszą Państwo zapłacić) |
Ilość ozonu użytego
do sterylizacji kabiny samochodu |
30 minut: 7,00 g / 2
= 3,5 g |
1 godzina: 0,35 g 2 godziny: 0,35 g * 2 = 0,7 g |
Efekt końcowy |
Całkowite usunięcie wszelkich zapachów, sterylizacja kabiny samochodu,
sterylizacja klimatyzacji, usunięcie pyłków, roztoczy, grzybów i innych
alergenów |
Mimo wielokrotnie dłuższego czasu
ozonowania, jest on niewystarczający do przeprowadzenia sterylizacji
samochodu we właściwy sposób i skutecznego wyczyszczenia wnętrza samochodu. |
Odgrzybianie chemiczne
Polega na wstrzyknięciu płynu dezynfekującego bezpośrednio na powierzchnię parownika oraz do kanałów nawiewowych, metoda bardzo skuteczna lecz nie możliwa w zastosowaniu we wszystkich samochodach ze względu na dużą ilość elektroniki, czujników montowanych w kanałach.
Wymiana filtra pyłkowego
Filtry kabinowe lub inaczej przeciwpyłkowe służą do ochrony pasażerów przed nieprzyjemnymi zapachami, a także oparami szkodliwych substancji, które nie tylko powodują odczuwalny dyskomfort podróżujących osób, ale również osadzają się na szybach pogarszając widoczność. Filtr kabinowy nie tylko zatrzymuje cząsteczki i zapobiega przedostaniu się ich do kabiny samochodu, ale również wspomaga pracę układu nawiewu i klimatyzacji. Szczególnie u osób z alergią na pyłki filtr może znacząco poprawić samopoczucie jeśli tylko jest regularnie wymieniany.
Standardowo zaleca się wymianę 1 raz w roku lub co 15 000 km.NAPEŁNIANIE instalacji klimatyzatorów samochodowych ekologicznym czynnikiem chłodniczym R-134a
Aby sprawdzić czy ilość czynnika chłodniczego w Państwa samochodziei jest poprawna musimy go odessać z układu i zważyć. Dopiero po tej operacji jesteśmy w stanie stwierdzić czy ilość czynnika chłodniczego jest wystarczająca do sprawnego działania układu klimatyzacji.
- opróżnienie układu z czynnika
- oczyszczenie czynnika i układu z wody
- próba szczelności układu
- napełnienie układu odpowiednią ilością, UV, Czynnika i Oleju
- Dodatkowo: Pomiar efektywności chłodzenia Kontrola sprężarki, wentylatora i szczelności zaworków
BARWNIKIEM UV
W trakcie napełniania układu do czynnika roboczego dodaje się specjalny barwnik
UV. Barwnik rozpuszcza się w oleju smarującym. W miejscach wypływu czynnika
powstają drobne przebarwienia fluorescencyjne, które świecą fioletowo w świetle
UV. Jest to najprostsza metoda wyszukania miejsca nieszczelności w trakcie
normalnej eksploatacji .
ELEKTRONICZNYM wykrywaczem nieszczelności
Przyrząd dokonuje analizy składu zassanego gazu i za pomocą
świecenia diod i sygnału dźwiękowego przekazuje informację o intensywności
stężenia czynnika chłodniczego. . Detektory
pozwalają lokalizować już niewielkie nieszczelności. Zaletą tego typu przyrządów
jest szybkość użycia i łatwa obsługa.
AZOTEM
Azot wykorzystujemy do sprawdzania i lokalizowania nieszczelności gdy: układ
jest zupełnie pusty, wcześniej dokonywano napraw lub istnieje bardzo duże
przypuszczenie o istnieniu nieszczelności. W powyższych sytuacjach azot jest
niezastąpioną i najpewniejszą metodą konieczną do przeprowadzenia szczelności układu klimatyzacji.