oferta

KLIMATYZACJA

DEZYNFEKCJA
układów klimatyzacyjnych metodą ozonowania, chemiczną oraz  wymiana filtrów pyłkowych


Odgrzybianie ozonem 

Ozon, czasami nazywany aktywowanym tlenem, o3, zawiera trzy atomy tlenu a nie dwa, jak tlen, którym oddychamy,  na co dzień. Ozon jest drugim, co do siły sterylizatorem znanym człowiekowi, jest w stanie niszczyć bakterie.  Wirusy i nieprzyjemne zapachy.
Ozon ingeruje w proces przemiany materii pojedynczych komórek, hamuje i blokuje działanie enzymatycznego
systemu odporności. Odpowiednia dawka ozonu przedostaje się przez komórki błony bakterii, co prowadzi do jej całkowitego rozpadu.

  • niszczy bakterie, pleśń
  • usuwa zapach dymu papierosowego
  • odkaża całe wnętrze samochodu

Dbając o skuteczność DEZYNFEKCJA układów klimatyzacyjnych dysponujemy przemysłowym ozonatorem który  jest efektywniejszy od znanego OZON MAKER tak szeroko stosowanego w innych warsztatach.

PORÓWNANIE

OZONER PRZEMYSŁOWY

OZON MAKER

Wydajność agregatu ozonującego

7,00 g ozonu na godzinę

0,35 g ozonu na godzinę

Wydajność wentylatora agregatu

2,5 m3 na minutę

brak danych

Wymagany czas ozonowania kabiny samochodu dla uzyskania pożądanego efektu

30 minut (po 30-minutowym ozonowaniu następuje wietrzenie pojazdu)

1-2 godziny (realny czas, za jaki muszą Państwo zapłacić)

Ilość ozonu użytego do sterylizacji kabiny samochodu

30 minut: 7,00 g / 2 = 3,5 g

1 godzina: 0,35 g

2 godziny: 0,35 g * 2 = 0,7 g

Efekt końcowy

Całkowite usunięcie wszelkich zapachów, sterylizacja kabiny samochodu, sterylizacja klimatyzacji, usunięcie pyłków, roztoczy, grzybów i innych alergenów

Mimo wielokrotnie dłuższego czasu ozonowania, jest on niewystarczający do przeprowadzenia sterylizacji samochodu we właściwy sposób i skutecznego wyczyszczenia wnętrza samochodu.

 

 


Odgrzybianie chemiczne

Polega na wstrzyknięciu płynu dezynfekującego bezpośrednio na powierzchnię parownika oraz do kanałów nawiewowych, metoda bardzo skuteczna lecz nie możliwa w zastosowaniu we wszystkich samochodach ze względu na dużą ilość elektroniki, czujników montowanych w kanałach.

Wymiana filtra pyłkowego

Filtry kabinowe lub inaczej przeciwpyłkowe służą do ochrony pasażerów przed nieprzyjemnymi zapachami, a także oparami szkodliwych substancji, które nie tylko powodują odczuwalny dyskomfort podróżujących osób, ale również osadzają się na szybach pogarszając widoczność. Filtr kabinowy nie tylko zatrzymuje cząsteczki i zapobiega przedostaniu się ich do kabiny samochodu, ale również wspomaga pracę układu nawiewu i klimatyzacji. Szczególnie u osób z alergią na pyłki filtr może znacząco poprawić samopoczucie jeśli tylko jest regularnie wymieniany.

Standardowo zaleca się wymianę 1 raz w roku lub co 15 000 km.



NAPEŁNIANIE instalacji klimatyzatorów samochodowych ekologicznym czynnikiem chłodniczym R-134a


Aby sprawdzić czy ilość czynnika chłodniczego w Państwa samochodziei jest poprawna musimy go odessać z układu i zważyć.  Dopiero po tej operacji jesteśmy w stanie stwierdzić czy ilość czynnika chłodniczego jest wystarczająca do sprawnego działania układu klimatyzacji.

  • opróżnienie układu z czynnika
  • oczyszczenie czynnika i układu z wody
  • próba szczelności układu
  • napełnienie układu odpowiednią ilością, UV, Czynnika i Oleju
  • Dodatkowo:   Pomiar efektywności chłodzenia   Kontrola sprężarki, wentylatora i szczelności zaworków


KONTROLA szczelności układu

BARWNIKIEM UV
W trakcie napełniania układu do czynnika roboczego dodaje się specjalny barwnik UV. Barwnik rozpuszcza się w oleju smarującym. W miejscach wypływu czynnika powstają drobne przebarwienia fluorescencyjne, które świecą fioletowo w świetle UV. Jest to najprostsza metoda wyszukania miejsca nieszczelności w trakcie normalnej eksploatacji .

ELEKTRONICZNYM wykrywaczem nieszczelności
Przyrząd dokonuje analizy składu zassanego gazu i za pomocą świecenia diod i sygnału dźwiękowego przekazuje informację o intensywności stężenia czynnika chłodniczego. .  Detektory pozwalają lokalizować już niewielkie nieszczelności. Zaletą tego typu przyrządów jest szybkość użycia i łatwa obsługa. 


AZOTEM
Azot wykorzystujemy do sprawdzania i lokalizowania nieszczelności gdy: układ jest zupełnie pusty, wcześniej dokonywano napraw lub istnieje bardzo duże przypuszczenie o istnieniu nieszczelności. W powyższych sytuacjach azot jest niezastąpioną i najpewniejszą metodą konieczną do przeprowadzenia szczelności układu klimatyzacji.

Istnieje możliwość napełniania, dezynfekcji klimatyzacji u klienta po uprzednim kontakcie telefonicznym.